5 Kasım 2012 Pazartesi

Kendime Yeni bir Ben Lazım Yenilendim 2 - Diksiyon Kursu

"Bundan yirmi yıl sonra yapmadığınız şeylerden dolayı, yaptıklarınızdan daha fazla pişman olacaksınız. Demir alın ve güvenli limanlardan çıkın artık.. Rüzgarları arkanıza alın, araştırın, hayal edin ve keşfedin..." Mark Twain


        Mesleğim gereği insanlarla sürekli iletişim halindeyim. Konuşuyorum,konuşuyorum,konuşuyorum...  Ama Türkçeyi güzel konuşmak istiyorum. Konuştuğum dilin hakkını vereyim istiyorum. Ben konuşurken herkes büyülensin, beni doyumsuzca dinlesinler istiyorum.


Birde ablam ve kardeşim konuşmalarımla dalga geçmesinler istiyorum.
Neymiş efendim ben başkalarıyla konuşurken çok kibarlaşıyormuşum. Çok kırılıyormuşum.Çok yapmacık oluyormuşum. Özellikle telefonda konuşurken daha da komik hal alıyormuşum... muşum muşum...   Hep böyle söylerler.   :(

Bir gün kardeşimle telefonda konuşuyorum:

- Abla yanında yabancı birisi mi var?
- Hayır. Neden?
- Ne bileyim çok kibar konuşuyorsun, Çok yapmacıksın dedi.

abbooovvvvvv .   :) Canım nasıl sıkıldı, nasıl sıkıldı anlatamam. Telefonu kapayınca açtım bilgisayarı, başladım diksiyon kursu araştırmaya. Birkaç yer kafama yattı ama sonunda gitmekten hiç pişman olmayacağım kursu buldum.

      Ben öyle uzun süren kurslara gitmeyi sevmiyorum bir an evvel bitsin istiyorum. Hergün gideyim,saatleri fazla olsun ama çabuk bitsin. Sabırsızın tekiyim işte. Bu yüzden çok güvenmeme rağmen Halk Eğitim Merkezine yada bir Meslek Edindirme Merkezine gitmedim. Oysa bu yerlerde gerçekten çok iyi eğitim veriyorlar. İşlerini ciddiye alıyorlar. ayrıca başka yerler katılım belgesi verirken HEM, İSMEK,SEYMER gibi yerler sertifike veriyor. Kurs düşünen arkadaşlara hatırlatma olsun.

     Neyse uzun araştırmalar sonunda Başken İletişim Bilimleri Akademisi'ne gidip kayıt yaptırdım. 1 hafta sonra dersler başladı.
Dersler haftada 6 saatten 5 hafta sürdü. İnanılmaz eğlenceliydi. Sınıf arkadaşlarımı çok sevdim. Çok iyi arkadaşlar edindim.
Helede  Nihalimin ve Hülyamın yerleri çok ayrı   :)
Farklı mesleklerden birçok arkadaşım oldu.Üzerinden 1 yıl geçmiş olmasına rağmen kurstaki arkadaşlarla hala görüşüyoruz.

     Neyse gelelim kursa, çok verimliydi. boşa harcanacak zaman yok. Eğitmenlerimiz çok iyi TRT eski sanatçıları, çoğu sinema ve dizilerden tanıdığımız simalar vardı.Eğitim kadrosunda ;          Altan ERKEKLİ, Rüştü ASYALI, Cihan ÜNAL, Ali İPİN, Nuran KUTLUBAY, Müge ORUÇKAPTAN, Tunç ARSLANALP gibi işinin ehli insanlar vardı.

Derslerde doğru nefes tekniklerini öğrendik. (Diyafram Nefesi) Ben hala zorlanıyorum ama ;)  neyse. Tekerlemeleri okumaya çalışırken gülmekten  yarılıyorduk resmen. Ders değil kahkaha terapisi sanki  :) ayyyy çok özlediğimi hissettim :(   neyse teorik pratik çok güzeldi. jest ve mimik çalıştık. Beden dilini doğru kullanmayı öğrendik azda olsa.
Kursun ikinci günü hepimiz konuştuklarımızı sorgulamıştık. Çok güzeldi :) 
-özleyeceğim mi ? özlicem mi ?
-Çağlayan mı? Çağlıyan mı?
- Seveceğim mi?  Sevecem mi ? sevicem mi? diye.
-Geleceğim mi? Gelicem mi? Gelcem mi?
- Ağır ağır mı ? Ağar ağar mı? diye.

Sınıftan arkadaşların bazısı seslendirmeye, bazısı spikerliğe bazısı da oyunculuk kursuna devam ettiler. Ben diksiyonla bitirdim. Benim başka başka planlarım var çünkü. ;)


 

Hiç yorum yok: