17 Haziran 2015 Çarşamba

kuşaklar arası öğrenmeymiş adı bayıldım ki








"Huzurevinin İçinde Anaokulu Açtılar; Çocukların da, Yaşlıların da Hayatı Değişti"  

başlıklı bir haber okudum bugün inanılmaz hoşuma gitti... 

Bakımevlerindeki en yaygın sorunlarından birisi yaşlıların sosyal hayattan tamamen tecrit edilmiş hissetmeleri. Bu durum depresyon ve diğer çeşitli rahatsızlıklara neden olabiliyor. Amerika'da, 400'den fazla insanın yaşadığı bir huzurevi bu soruna çare olacak çok güzel bir projeye imza atmış. Detayları aşağıda bulabilirsiniz...

haberi şu siteden 
http://azsekerli.com/huzurevlerindeki-anaokulu/?asfb&fb_ref=Default 
olduğu gibi aldım hiç bir ekleme çıkarma yapmadan . beni en çok etkileyen çocuklarda yaşlılara karşı duydukları korku azalır diyordu bi yerde...   ben küçükken inanılmaz korkardım yaşlı amcalardan teyzelerden hele de bayramda seyranda beni öpmek istediklerinde içten içe çıldırırdım. buruşuk yüzleri yüzüme değince, annem "hadi öp ... teyzenin amcanın elini " dediğinde içime bişeyler gelir otururdu. Büyüyünce farkettim ki çoğu çocuk korkuyor yaşlılardan sanırım iki büklüm buruşuk tenli olmaları yavaş kısık sesle konuşmaları bizi ürkütüyor. asıl nedeni (tamamen şahsi fikrim) izlediğimiz çizgi filmlerde , okuduğumuz masallarda bazı kötü karakterlerin yaşlı betimlenmesi heralde. yiğenlerim hem anneanne hem babanneleriyle beraber aynı evde yaşıyorlar yazık ki iki tarftanda dede ne demek hiç bilmiyorlar ama nenelerine sırnaşmaları onlarla ağız dalaşı yapıp öpüp koklamaları içimi ısıtıyor hep çok mutlu oluyorum ben inşallah benim için ve gelecekteki çocuklarım içinde huzurlu,sağlıklı kalabalık aile ortamı olur sevgiler... 



  • Bu huzurevi 400 kişinin yaşadığı, bir yardımlı yaşam tesisi


  • Bu huzurevinin içinde "Kuşaklararası Öğrenme Merkezi" adında bir anaokulu açılmış


  • Bu program 1 - 5 yaş arasındaki çocukların yaşlılarla etkileşime geçmelerine olanak sağlıyor


  • Bu programın çocuklara ciddi yararları var


  • Engelli insanlarla sağlıklı iletişime geçmeyi öğreniyorlar


  • Yaşlanma sürecini öğreniyorlar


  • Yaşlılara karşı duydukları korku ortadan kalkıyor


  • Sevgi dolu bir ortamda zaman geçirmiş oluyorlar


  • Programın yaşlılara da ciddi faydaları var


  • Çocuklara bilgi ve deneyimlerini aktarıyorlar ...


  • ... Böylece faydalı olduklarını, işe yaradıklarını hissediyorlar


  • Mutlu, meraklı, enerjik afacanlarla tüm günlerini geçirmiş oluyorlar


  • Kim çocuklarla zaman geçirmekten mutsuz olabilir ki?


  • Bu aktiviteler esnasında zaman nasıl geçiyor, farketmiyorlar bile...


  • Çocuklar ve yaşlıların beraber yaptıkları aktiviteler arasında müzik, dans, resim, hikaye anlatma, yemek yeme var


  • Yaşlılar bilgi, deneyim ve davranışlarıyla çocuklara rol model oluyorlar


  • Huzurevlerindeki en yaygın sorunlardan birinin sosyal tecrit olduğunu düşünürsek ...


  • ... bu programın önemini daha yakından kavrayabiliriz


Umarız ki bir taraftan yaşlıları mutlu eden ve faydalı olduklarını hissettiren, diğer taraftan çocuklara benzersiz bir deneyim sağlayan bu program yaygınlaşır!

haberi şu siteden http://azsekerli.com/huzurevlerindeki-anaokulu/?asfb&fb_ref=Default olduğu gibi aldım hiç bir ekleme çıkarma yapmadan . beni en çok etkileyen çocuklarda yaşlılara karşı duydukları korku azalar diyordu bi yerde...   ben küçükken inanılmaz korkardım yaşlı amcalardan teyzelerden hele de bayramda seyranda beni öpmek istediklerinde içten içe çıldırırdım. 

Hiç yorum yok: