27 Ocak 2016 Çarşamba

Ben Bir Malım!

     

           Ben bir malım... Başlık parasına, arsaya, silinecek borca karşılık satılabilecek bir mal.... Söz hakkım yok.. Hayallerim yok, itirazım yok, İsyanım kadere, sadece bana verilen görevleri yapabilirim. Cinsellik mi o da ne. Bir köleden farkım yok, sessizce kaderime küsebilirim, depresyona da girebilirim görevlerimi yaptığım sürece! ikinci, üçüncü, hatta dördüncü eş olabilirim babam hatta dedem yaştakilere. Eğitim mi o da ne kadın dediğin saçı uzun aklı kısa. Okuyup da kötü yola mı düşeyim... Çocukken çocuk yetiştireyim... Tabi ya bir çocuğu en iyi çocuk anlar...  Çok doğurmuşum, kız doğurmuşum, insan doğurmuşum kime ne...
          Ben bir kızım, kadınım, anayım... Kime ne 21. yüzyıl uzay çağı diye övündüğümüz bu devirde malın tanımını bile doğru düzgün yapamıyoruz. Uzaya gidebiliyoruz ama çocuk gelinler de var bu dünya da,öldürülenler de, taciz edilip tecavüze uğrayıp suçlu çıkanlarda var...

          DHA :  Bağdat Caddesi’nde bıçak zoruyla cinsel saldırıda bulunan zanlı tutuklandı

          Kadıköy’de  24 Ocak 2016 tarihinde saat 03.00 sıralarında evine giden 19 yaşındaki üniversite öğrencisi E.F.B.’ye tecavüz ettiği için gözaltına alınıp savunmasında “Şeytana uydum” diyen servis şoförü Cengiz A., ‘nitelikli cinsel saldırı’ ve ‘gasp’ suçlarından tutuklanarak cezaevine gönderildi.
          Evli ve iki çocuklu olduğu öğrenilen şüphelinin evinde E.F.B.’den gasp ettiği cep telefonunun da bulunduğu belirtildi. ( HALA EVLİ, ÇOCUKLU İNSANLARIN, İMAMLARIN, ÖĞRETMENİN, KENDİ EVLATLARINA KARŞI ANNE BABALARIN DA BİRER CANAVARA DÖNÜŞEBİLECEĞİNİ KABUL ETMEKTE ZORLANIYORUZ. MERHAMET BAŞKA BİRŞEY..
          Soruşturmada güvenlik kamerası görüntülerini inceleyen polis, saldırganın eşkalini tespit etti. Şüphelinin koşarak olay yerinden uzaklaştığı daha sonra bir minibüse bindiği görüldü. Cengiz A. dün sabah saatlerinde yapılan operasyonla gözaltına alındı.
          Ancak zanlı daha sonra çıkarıldığı mahkemede suçlamaları reddedip, E.F.B.’nin gerçekleri saptırdığını ileri sürdü. .
          
          BURAYA KADARINI ANLADIK! ASIL PROBLEM BURDAN SONRASI: 
           Türkiye'de bir nesil var; Genç bir kızın neden şehrin göbeğinde tecavüze uğradığını değil de, onun neden gece yarısı dışarda olduğunu sorgulayan kirli/ahlaksız/vicdansız bir nesil.
Bir de utanmadan Twitter'da anket yapıp dalga geçen bir nesil. Yazık, çok yazık.. (Kİskender)
           Az önce tesadüfen izledim aşağıdaki videoyu gözyaşlarıma hakim olamadım. Bugün ne yemiş ne içmişsem ne solumuşsam göz yaşı olarak aktı içimde koca bir boşluk oluncaya kadar... Güldünya geldi aklıma... Özgecan geldi... İsimlerini bilmediğim son 5 yılda  kocası,eski kocası yada abisi tarafından katledilen bin yüz otuz dört  kadın geldi...





 videodan içime oturan sözlerden:
                    " YA ÇOCUK MASUMİYETİNE NE DİYORSUNUZ?                                          ÇOCUKLAR NEYİ YANLIŞ YAPTILAR ONLARI BÖYLE EVLENDİRİYORSUNUZ? 
                       ONLAR YALNIZCA ÇOCUKLAR NE BİLEBİLİRLER Kİ?
                       BU BİZİM SUÇUMUZ DEĞİL.  ÖLMEYİ TERCİH EDERİM.                           ONLAR BİZİM RÜYALARIMIZI ÖLDÜRDÜLER. ONLAR İÇİMİZDEKİ HER ŞEYİ ÖLDÜRDÜLER. "
                                                         
          Babam gelir aklıma birisi babasından eziyet gördü mü ... Ahhhh derim canım babam sen erkenden gittin de böyleleri hala dünyada... Evet az dayağını yemedik babamızın ama acısı geçici oldu hiç kalıcı yarası yok... Ne maddi ne manevi...  Vurduğu yerde gül bitmedi elbet ama hiç korkmadım babamdan. Hiç endişe duymadım geleceğimden. Okurdum elbet istersem, istediğim işi yapar, istediğimle evlenirdim, dilersem boşana da bilirdim güvenle dönebileceğim bir baba evim vardı elbet...

          Bir de Irak 'ta bir çok yerde  7 yaşına gelmiş kız çocuklarının sünnet edildiğini biliyor muydunuz? 3 yıl önce yine tesadüfen videosunu izlemiştim kanım donarak... üç gün tam üç gün evden dışarı çıkamamıştım. İnsan kılığında kimseyi görmek istemediğimden. Ya da cinsiyetimden utandım bilmiyorum. Allah'ın emirlerinden birisi olduğunu düşünen bir grup insan erkek çocuklarına anlı şanlı sünnet düğünleri yaparken; kız çocukları kapalı kapılar ardında, ahırlarda, steril olmayan ortamlarda sadece jiletle sünnet ediliyor. Neresi mi? anladığım kadarıyla klitoris... Sebebi mi ne? Kadınlar zevk alamasın ki eşlerini aldatmasınlar... Düşünebiliyor musunuz? Eşlerini aldatamasınlar...  Ya sebebi buymuş, bunun İslam'ın emirlerinden olduğunu iddia ediyorlar. İşte bu yüzden dünyanın bir çok yerinde sadece geri kalmış yerlerde değil ileri , medeni! olduğunu iddia eden bir çok ülkede de kadın hala "MAL"...videosunu aşağı bırakıyorum.


Ayrıca; 

  •  Hindistan'da, kız çocuklarının %47'si 18 yaşından önce evleniyor.
  •  Erkek çocukları da aynı şekilde erken yaşta evlilik için zorlanıyor fakat kız çocuklarında görüldüğü kadar sık rastlanan bir durum değil bu.
  •   Bangladeş, çocuk yaşta evliliği yasaklamış olmasına rağmen, bu konuda dünya üzerinde karşılaşılan en yüksek oranlardan birine sahip.Dünya genelinde, günde yaklaşık 39.000 kız çocuğu erken yaşta gelin oluyor.
  •  Dünya genelinde, günde yaklaşık 39.000 kız çocuğu erken yaşta gelin oluyor.
  •  Dünyada her 5 kız çocuğundan biri çocuk gelin oluyor.
  •  1985 yılında Etiyopya'da ortalama evlilik yaşı 15 olarak tespit edilmiş, bundan yaklaşık 30 yıl sonra sonra, zaman içinde değişen yasalara ve halkın eğitim düzeyine bağlı olarak, ortalama evlenme yaşı 19'a kadar çıkmıştır.

















7 yorum:

X madame dedi ki...

....

sözün bittiği yer. söylenecek çok şey var ama anlatabilecek kelime yok sanki.
kocaman bir düğüm hissediyorum boğazımda...

SÖYLENMEMİŞ NE VARSA... dedi ki...

değil mi? Dünyanın böyle bir yer olduğunu bilmek, gözümüzü kapadığımız öbür yüzünü görmek çok acı...

DARK_BLUE dedi ki...

bazen ağzımı bozup uzun uzun sövesim geliyor.. ama sadece tecavüz edene, öldürene, dövene değil; göz yuman, engel olmayan, cezalandırmayan erkeğe de.. hatta sessiz kalan kadına, normalleştiren anneye bilmem kime de.. hatta bu kadar güçsüz oldukları için bu kadınlara da kızıyorum en yakınındaki şeyi kafalarına geçiremedikleri, bağıramadıkları ya da ne bileyim bir çok sebepten işte..

kalkmış program yapmışlar bir de bugün üstüne denk geldim 15 yaşında çocuk ağlıyor istemiyorum diyor 70 yaşındaki adam dayının borcu vardı seni verdi ödeştik diyor.. insanların tepkileri ne olacakmış falan bir allahın kulu da çıkıp o adamın ağzını burnunu kırmadı.. ben mi fazla fevri davranıyorum bilmiyorum..

SÖYLENMEMİŞ NE VARSA... dedi ki...

eğer bu fazla fevrilikse bırak öyle olsun ahlaksızlıktan kirli vicdanlardan,soysuzluklan,insanlıktan çıkmışlıkdan yeğdir sanırım. Dedim ya biz arkamızı döndüğümüz için dünya daha kötüye gidiyor.

X madame dedi ki...

evet
kadın olmak zor zanaat...
sadece erkeklere rağmen değil, çoğu zaman da hemcinslerimize rağmen zor zanaat...

dekubad dedi ki...

Ayh :(
Videoları izleyemedim bile. Okuduğum yetti, tiksinme hissediyorum en çok. Sonra nefret, acıma... O Irak'taki kız çocukları... Aman Allah'ım. :( Dark blue demiş ya sövesim var, aynen.
Ne günahı var bu çocukların, Allah belanızı versin sizin, gözü dönmüş sapıklar, size soluduğunuz hava haram!!!!

SÖYLENMEMİŞ NE VARSA... dedi ki...

Tiksinti evet kesinlikle hissettiğimiz şey bu tiksinti.... Kendi ilkelliklerinin faturasını kesmek için kadınlar ve çocuklar feda ediliyor...